Antologia III edició Premi "Poemes per un món millor"

• III Premi “Poemes per un món millor” i III Marató de Poesia en Acció. Dedicada als afectats per la guerra de l’Afganistan. A través de l’ONG “Metges sense Fronteres”. Ateneu Barcelonès.


Ecologisme:

A la meva estimada ciutat

Del mar a les muntanyes,
crearen el millor ambient:
entre ones i ventades,
entre el clima i la gent.

De canes i muralles,
sempre en pots trobar,
cada cop que al Gòtic
hi tornes per visitar.

De targetes de visita,
en tenim amb tots els noms:
de la flamant senyora Canaletes,
al majestuós senyor Colom.

Pels set mars he viatjat,
cap d'ells em va decebre
però de la bella Barcelona
ja no m'he pogut desprendre.

Sinuosa i captiva,
així és aquesta terra!
Ni les set marevelles del món
no lqa superen a ella!

Meritxell Lages Porea
1r de Batxillerat, Col.legi de la Presentació
Barcelona


Igualtat:

Mans

Mans, unes mans anònimes,
unes mans desconegudes.
Mans que acaricien,
unes mans que estimen.
Mans de llevadora,
unes mans que donen vida.
Tot són mans,
però tan diferents.
Mans que escriuen,
unes mans que aprenen.
Mans que aplaudeixen,
unes mans que feliciten.
Tot són mans,
però tan diferents.
Mans que tiren pedres,
unes mans que fan guerra.
Mans que disparen,
unes mans que maten.
Tot són mans,
però tan diferents.

Ona Lasierra i Moreno
1r de Batxillerat, Escola Vedruna
Barcelona


Llibertat:

Éramos

Yo era una niña,
ella también.
Yo jugaba en las calles,
ella trabajaba.
Yo compraba,
ella vendía.
Yo era una niña
de un país con paz,
me faltaba mucho para trabajar.
Yo estudiaba,
tenía lo que quería,
era pequeña y estudiaba.
Ella era una niña
de un país con guerras,
tendría siete años y ya trabajaba.
Ella jamás podría estudiar,
y no tenía lo que quería.
¿Y qué quería esa dulce niña
de piel oscura?
Quería paz y libertad,
no trabajar y estudiar,
y poder vivir en un país de blancos.
Pasaron los días...,
esa dulce niña creció,
creció hasta convertirse en una adolescente,
una adolescente como yo.
Para su tristeza,
sigue igual que en su niñez,
pero en su esperanza
sólo espera lo deseado,
lo deseado para tanta gente
en este mundo
de todos pero de nadie,
¡Paz, libertad y derechos,
que los días son para la felicidad
y no para la tristeza!

Roser Gómez Barquero
4t d'Eso, IES Ramón Berenguer IV
Santa Coloma de Gramanet


Pau:

La puerta de la paz

Hay gente que quiere entrar,
hay otros que la quieren cerrar,
y mientras que unos pueden llamar
y pasar,
otros ni picando llegarán a entrar;
¿tú en que puerta estás?

Pol i Pau
3r d'ESO, IES Maremar
El Masnou


Solidaritat:

No estic sol

No estic sol...
perquè tinc la força
que em dona un amic per tirar endavant.

No estic sol...
perquè tinc l'escalfor de la mare,
que em dóna el seu amor quan cal.

No estic sol...
perquè tinc l'amor de la familia,
la força dels amics per tirar endavant
I tot això em fa ser molt feliç!

Adrià Aterido i Ballonca
6è de primària, CEIP Alfred Mata
Puig-Reig


Tolerància:

Injustícia

Jo he vist amor i injustícia,
des d'una baralla a la més tendra carícia.
Però el que tot just acabo d'observar
ni amb la pitjor guerra es pot comparar.

L'arbre més vell sempre he estat
dintre d'aquell parc ple d'infants,
però mai a la vida havia passat
el que avui un nois han causat.

Un bon noi s'estava divertint
juntament amb els seus amics,
però uns nois malcarats
els amics han atacat.

El pobre noi i els seus companys
han sofert per ser africans.
Injustícia per haver nascut
en un lloc que els altres mai han conegut.

Elisabet Villanego Peralvo
3r d'ESO, IES Maremar
El Masnou

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Escribe aquí tu comentario al respecto: